ПОСЛОВНИ БОНТОН

Када сте у пословном окружењу морате да одржавате висок ниво професионалности и лепог понашања. Нека основна правила лепог понашања у пословном окружењу су: Ако је профил на било којој платформи социјалних медија (друштвене мреже на пример, Фејсбук, Твитер, итд.), повезан на неки начин са вашом организацијом у којој радите, ви сте посредно по контактној инерцији одговорни за то како представљате своју компанију на тој платформи. Због потенцијалних проблема који могу настати у овим случајевима, компаније обично имају сопствене полисе и правила за представљање путем социјалних медија са којима се морате добро упознати ако намеравате да на некоме од својих јавних профила наведете име своје компаније као радно место.

Уопштено гледано, дајемо пар предлога о онлајн манирима у пословном контексту:

  1. У јавној – али и приватној – електронској комуникацији са клијентима, партнерима, послодавцима и запосленима, морате увек бити учтиви и изражавати се формално, користећи пригодне титуле (господине, госпођо, госпођице итд.). Избегавајте неформалне начине изражавања, ословљавање именом уместо презименом и особито невербално изражавање употребом “емотикона”.
  2. Избегавајте директне конфронтације преко јавних интернет сервиса. Проблеме и конфликте је увек боље решавати лично или разговором путем телефона, а да не помињемо да упуштање у сукобе преко интернета увек делује незрело и непрофесионално. Уколико клијент, пословни партнер, сарадник или било ко други покуша да се упусти у сукоб путем интернета, увек одговарајте учтиво, без увреда или агресије. Изразите жаљење што саговорник има проблем или непогодности (али се не извињавајте у име компаније осим ако сте добили упутство да то учините од надлежних) и упутите их на алтернативни начин комуникације као што је телефонски број или приватна преписка.
  3. Чак и да то одражава лично мишљење, никада немојте постављати увредљиве садржаје на профилима повезаним са компанијом на основи расне и верске припадности, сексуалног опредељења, социјалног или друштвеног статуса па чак и припадности ривалским компанијама.
  4. Ако постављате вести или информације на јавним профилима повезаним са компанијом, будите сигурни да имате тачне и проверене информације и избегавајте обмане и прикривање истине. Све што се постави на интернету може бити на неки начин архивирано или сачувано, а свака неискреност може касније довести у питање лични интегритет или интегритет компаније.
  5. Никада не постављајте информације везане за рад компаније, осим ако претходно нисте за то добили дозволу надлежног лица. Чувајте приватност својих клијената, сарадника и партнера и никада не постављајте било какву преписку, регистре њихове активности, личне информације или друге поверљиве податке.
  6. Ако водите приватан блог или интернет страну, немојте постављати линк до сајта компаније а да се претходно нисте идентификовали као запослени у истој. Немојте такође, постављати линк до сајта компаније а да се претходно нисте консултовали са надлежнима и упознали их са садржајем блога или сајта, да би могли да донесу одлуку да ли желе да се такав садржај повеже са именом компаније.
  7. Водите рачуна да увек јасно ставите до знања да су мишљења и ставови изражени на профилима повезаним са фирмом, лична мишљења која не одражавају мишљења и ставове компаније.
  8. Никада немојте користити пословни мејл са називом фирме да се региструјете на било ком сајту социјалних медија, блоговима или другим онлајн сервисима која су за приватну употребу.
  9. Чак и ако представници медија ступе у контакт преко неког од онлајн профила повезаних са фирмом, учтиво одбијте да дајете било какве информације везане за рад фирме, осим ако имате изричиту дозволу и овлашћење фирме да говорите о тој теми.

Прочитајте и ово: Каква је будућност "HR"-а