Душанка Ковачевић (Dušanka Kovačević - Keller Williams Srbija), је десет година менаџер продаје некретнина, са доказаним искуством и продајним резултатима у стамбеном и пословном сектору некретнина. Високо постављени циљеви и остварени резултати су иницирали жељу и потребу да своја знања и искутва пренесе свима који се баве овом делатношћу или имају жељу да се опробају у овоме послу.
Душанка Ковачевић се последње три године интензивно бави обукама и преношењем знања на садашње и будуће агенте за некретнине, помаже им да развију сопствени предузетнички бизнис, мотивише их у послу и инспирише да заједно граде њихов сопствени бренд.
Изузетно сам поносна што су сарадници Келер Вилијамс (Keller Williams), тима људи који су донели одлуку да користе ефикасно учење као основни део њиховог акционог плана да изграде своје животе са великим акцентом на чињеницу да наш бизнис треба да ради за нас, а не ми за наш бизнис.
Мој циљ је да сваки агент за некретнине буде врхунски мајстор у својој професији, да врхунске резултате постиже радећи паметно, а не напорно, да постане бренд, и да помогнем не само у задовољавању потреба агента, већ и да их повежем са решењем.
- Ако узмете у обзир 2021 годину, тачније од појаве вируса, промене услова рада, трансформацију пословања, шта је то што би сте издвојили, као резултат искуства, учења, временског периода од годину дана рада под „корона условима“?
Ковид период освестио је свима нама, брже него што смо очекивали, да живимо у времену све динамичнијих, комплекснијих и непредвидиљивијиих захтева клијената. Све чешће ће захтевати врхунске презентације ( 3D, 3600) виртуелне „отворене куће“ (Open Houses), састанке преко платформи за комуникацију, уместо уживо у канцеларији… Ове промене све значајније утичу на понашање, пословање и управљање у компанијама.
Без обзира да ли се ради о тржиштима стамбених, луксузних или комерцијалних некретнина, компанија Келер Вилијамс (Keller Williams), непрестано има два повезана циља:
- да предвиђа најважније трендове у области производа и услуга на тржишту некретнина;
- да прва развије ове производе и услуге.
Ове циљеве остварујемо кроз процес планирања. Овде је фокус на томе да се бизнис састоји на прилагођавању условима на тржишту, а не обрнуто, очекивању да ће се тржиште прилагодити нама, јер неће.
Шта је последица оваквог начина размишљања?
Резултати наше компаније 2021 у односу на 2019 пре Ковида су се повећали 25% у приходима и 33% у будућим потписаним Уговорима. Искуство кроз овај нимало лак период допринело је промени начина размишљања и нас као и лидера и свих наших сарадника. Ту, пре свега мислим на едукацију. Ми смо група људи која је донела одлуку да користи ефикасно учење као основни део свог акционог плана да би изградили своје животе. То су људи који су се обавезали да се њихове навике заснивају на њиховим вештинама. Неуморно учење је једна од основних црта отворене и снажне особе. То је један од најбољих начина да опстанете у бурним временима.
- Како сада гледате на стратегију људских ресурса?
Морам одмах да кажем да не волим реч људски ресурс, јер сматрам да су људи капитал. Са друге стране, једини ресурс у било којој компанији коме вредност не опада, већ може да расте су људи!
У свету у коме су процеси аутоматизовани, а вештачка интелигенција је реалност, важно је не заборавити да су људи заправо ти који представљају конкурентску предност сваке компаније. Наиме, у доба глобализације, интернета и друштвених мрежа, технологија је лако доступна свима који је желе, али то није случај са људима. Ми у Келер Вилијамс Србија ((Keller Williams Srbija), сматрамо да су кључ успеха неке компаније управо запослени и њихови таленти да вредност стварају на јединствен и креативан начин. Имамо један фокус: на услузи смо нашим агентима на највишем могућем нивоу, уз помоћ сопствене технологије, обуком, културом и доказаним пословним моделима.
- Како је 2020 и 21. година трансформисала саму дефиницију лидерства?
Изванредне ствари у послу никада не обавља један човек, већ тим људи. Оно у шта дубоко верујем је да нико на овом свету није успео сам. Лидерство је најважнији фактор успеха компаније. Лидери се стварају, а не рађају и то кроз континуирани процес учења и личног и професионалног усавршавања. Наш главни посао је да остваримо резултате преко других људи.
Ваша способност да добијете навише од људи којима сте надређени је кључно мерило ефикасности вас као лидера.
Основа лидерске обуке је да препознате ко су најбољи људи за вас а онда примените најбоље технике, алате и методе како би сте максимизирали учинак и продуктивност ваших људи. Велику пажњу у нашој компанији посвећујемо оваквим обукама, што је у 2021. години резултирало одличним резултатима у продаји.
- Како лидери могу и треба да користе технологију? Где технологија оставља традиционалне основне лидерске вештине попут просуђивања?
Чак и новији региони у ситему „Keller Williams Realty International“ као што је Србија, укључени су константно у процес унапређења технологије на глобалном нивоу јер је компанији стало да сви имају подједнаку шансу да разумеју важност и допринесу најбољем развоју технологије за све. Наш регионални менаџер технологије најмање 2 пута недељно има обавезне састанке са Келер Вилијамс лабораторијом за развој технологије, са још 54 представника свих КВ земаља у систему, где заједничким упоређивањем искустава коришћења технологије свакодневно подижемо њену употребну вредност. Ми себе сматрамо технолошком компанијом која се бави едукацијом, случајно у послу са некретнинама.
Апсолутно сам уверена да технологија никада НЕ МОЖЕ и НЕЋЕ заменити агента у некретнинама, али ће заменити сваког агента који технологију и нове системе комуникације не прихвати као алат и важну полугу у раду са клијентима. Подједнако важи и за лидере!
Прочитајте и ово: